Strijd om tweede plek eindigt in gelijkspel

Wijhe kon, bij een overwinning, vandaag met ons gelijk komen op de tweede plaats. Lang zag het er naar uit dat dat ook zou gebeuren, maar in de laatste minuten van de wedstrijd wisten wij er nog een gelijkspel uit te halen: 18-18.

Wij begonnen slordig aan de wedstrijd, slechte passes en veel balverlies. Wijhe was ons vooral verdedigend de baas, ze waren erg fel en ze waren er gebrand op ons niet in ons spel te laten komen. Bovendien gingen na iedere doelpoging van ons minstens drie Wijhe-speelsters er als een speer vandoor. We reageerden daar niet altijd even alert op. Het gevolg was dan ook dat wij tegen een achterstand aankeken van zo’n drie doelpunten. Voor rust kwamen we een aantal keren in ondertal te staan, maar Wijhe liep verrassend genoeg niet verder uit. Sterker, we kwamen zelfs een puntje dichterbij. Bij rust stonden we met 8-10 achter.

In de tweede helft leek de wedstrijd ons te ontglippen. Weer was het Wijhe dat feller op de bal was en onze fouten afstrafte. Bovendien was hun linkeropbouwster op een gegeven moment lekker op dreef met individuele acties. Halverwege keken we tegen een achterstand van 10-15 aan. Maar we lieten de koppen niet hangen en mede door de fouten die Wijhe maakte, voelden we dat het nog niet beslist was. Langzaam maar zeker kropen we dichterbij.

Door een aantal mooie één-tweetjes en andere wisseltjes reduceerden we de achterstand tot twee punten: 16-18. Op dat moment kregen we verschillende mogelijkheden, voornamelijk break-outs, om op gelijke hoogte te komen. Maar elk van die kansen verprutsten we. Ook Wijhe verzuimde te scoren, terwijl zij ook flinke mogelijkheden daartoe kregen. Wij maakten de 17-18 en met nog een goede minuut op de klok kregen we een strafworp die benut werd: 18-18. De volgende aanval van Wijhe liep op niets uit en wij kregen zowaar de kans om alsnog met de winst te gaan lopen. We wachtten de kans goed af, maar een doelpunt zat er niet meer in. Ook Wijhe lukte het niet meer een fatsoenlijke doelpoging te creëren en zo eindigde deze wedstrijd in een gelijkspel: 18-18.

Na deze spannende wedstrijd, waarin we tot twee minuten voor het einde constant achter stonden, mogen we blij zijn met één punt. We blijven hierdoor redelijk stevig op de tweede plek staan. Volgende week spelen we tegen het Regioteam CAD2M, op zaterdagavond om 20.05 uur in Doetinchem.

Jolien