Dames 2 na goede wedstrijd met twee punten naar huis

Vandaag stond de wedstrijd tegen het vijfde team van de dames van Kwiek op het programma. Dit was de eerste wedstrijd zonder Nienke Slinkman. Zij is vanwege voetproblemen gestopt met handballen. Ook Linda, Karin en onze co-leidster Nienke waren vandaag afwezig.

Gelukkig was het programma in Raalte niet veel uitgelopen en konden we redelijk op tijd beginnen. Bij de voorbereiding was het rumoerig in de kleedkamer. Moniek haar veters knapten, twee speelsters waren de kniebeschermers vergeten… Gelukkig werden deze ongemakken ruim voor aanvang van de wedstrijd opgelost. Ach ja, en wat is er dan leuker dan een partijtje handdoek gooien ter voorbereiding op de wedstrijd?

We begonnen dit keer ruim voor aanvang van de wedstrijd gezamenlijk met warmlopen. We waren dan ook goed warm toen we het veld betraden en we hadden er zin in! De wedstrijd begon met een snelle aanval van Kwiek. Ook de aanvallen van Kwiek die daarna volgden, zagen er flitsend uit. Er werd door hen goed druk gezet en met name de combinaties die de cirkelspeelsters maakten met de opbouwsters waren voor ons moeilijk te pareren. Helaas voor hen zorgden deze mooie aanvallen niet altijd voor een score.

Wij lieten het er trouwens ook niet bij zitten en kwamen zelf ook goed uit de startblokken. Daniëlle maakte het eerste doelpunt en ook Ellen bezorgde zichzelf een aantal mooie kansen. Judith trok bovendien doeltreffend haar wapen van het onderhandse schot. De ruststand was 6-6. Met deze ruststand kon de wedstrijd en de winst nog alle kanten op gaan.

In de loop van de wedstrijd hadden we een steeds beter antwoord op de gevaarlijke combinaties met de cirkel en de opbouwster. Zelf bleven we scoren. Zo kwam Manon regelmatig vrij voor het doel en bleven we in de aanval goed in beweging. Het scoreverloop bleef de hele wedstrijd spannend. Hoewel wij in de tweede helft aan de goede kant van de score stonden, lukte het niet om echt afstand te nemen van Kwiek. Met nog zo’n zes minuten te spelen kwam Kwiek dichterbij en kregen we een penalty tegen. Gelukkig hield Irene de bal tegen. In dezelfde periode had Moniek een verbluffend mooi onderhands schot via de binnenkant van de doelpaal. In de laatste paar minuten was het duidelijk dat we de wedstrijd zouden gaan winnen. De eindstand werd 10-14 voor ons.

Ik denk dat het publiek vandaag een leuke wedstrijd heeft gezien. Volgende week spelen we om 14.15 uur tegen Wijhe (in Wijhe). Hopelijk zijn onze fans dan ook weer van de partij!

In de stijl van Ellen: de ballen en tot volgende week!

Lisette