Dames 2 verliest wedstrijd in laatste tien minuten

Geluksmachine. Een woord dat onlangs is toegevoegd aan de digitale Van Dale. Het betreft hier een denkbeeldige machine die alle mensen gelukkig kan maken. Leuk zo’n machine, maar wij wisten wel wat ons gelukkig zou maken. Namelijk onze wedstrijd tegen Kwiek 3 winnen en de twee punten vandaag thuis houden. Of dit ook ging lukken wisten we niet. Het team was voor ons onbekend en we gingen daarom blanco de wedstrijd in.

Traag kwamen zowel Kwiek als wij op gang. Het duurde dan ook een aantal aanvallen voordat er gescoord werd. Wij waren het die vandaag als eerste het net vonden. Maar helaas begon Kwiek hierna ook het net te vinden. Van 1-1 gingen we naar een 2-4 achterstand. Daarna begonnen we aansluiting te vinden. Met behulp van afstandsschoten, onderhandse schoten en break-outs lukte het ons om Kwiek niet verder dan een punt uit te laten lopen. Verdedigend hadden we moeite om aansluiting te vinden op de hoekposities. Vaak werden we twee tegen een uitgespeeld, waarna de speelsters van Kwiek vrij voor het doel kwamen te staan. Echter, Jorieke stond vandaag ijzersterk in het doel en kan daarmee uitgeroepen worden tot MVP van de wedstrijd. Een meerderheid van deze ballen wist zij te keren. Na dertig minuten stonden we nog steeds een punt achter: 8-9.

De tweede helft moesten we opnieuw op gang komen, wat niet echt makkelijk bleek. Kwiek kon uitlopen tot 8-11 voordat wij weer in ons spel kwamen en de achtervolging inzetten. Aan onze kant kregen we te maken met tijdstraffen, maar de laatste wedstrijden is gebleken dat dit ons op scherp zet. De verdediging zat dicht en in ondertal wisten wij tot scoren te komen. Langzaamaan kropen we dichterbij. Bij 15-16 en nog tien minuten te gaan, leek het nog mogelijk om minstens één punt te verdienen in deze wedstrijd. Helaas lieten we toen de wedstrijd uit onze handen glippen. Door slordige aanspeelfouten leden we onnodig balverlies, en ook het net konden we niet meer vinden. Met een aantal breaks kon Kwiek haar voorsprong uitbreiden en bij 16-19, met nog anderhalve minuut te gaan, lieten we dan ook de koppen hangen. Kwiek kwam nog twee maal tot scoren toe en zette een eindstand van 16-21 op het bord.

Wederom liepen we vandaag met een onverzadigd gevoel van het veld af. Iets waar we niet gewend aan willen raken. Dus dames 1 van Schalkhaar, maak jullie borst maar nat. Volgende week zondag gaan wij om 13.10 uur weer honderd procent voor de winst. We hopen dan eindelijk twee punten mee naar huis te nemen.

Yvonne