Een relaxte overwinning

Op veler verzoek (nou ja veel, Marjolien wilde het zo graag en dat telt zwaar) hierbij dan eindelijk weer eens een wedstrijdverslag. En het is natuurlijk ook veel leuker om een verslag te schrijven van een wedstrijd die we winnend afsloten dan van eentje die we verloren, dus dit keer ga ik graag op die aanvraag in. Zondag speelden we eindelijk eens een relaxte, eenvoudige wedstrijd die uitmondde in een simpele zege. Dat maken we niet zo vaak mee dit seizoen. Gelukkig gunde tegenstander Fortissimo 2 ons dit. We wonnen in eigen huis met 28-17 van de nummer laatst uit de hoofdklasse B.

Die hiervoor genoemde Marjolien opende de score in de Hooiberg middels een vlijmscherpe break-out. Het leek de start van een eenvoudige zege, maar dat was aanvankelijk niet het geval. Het duurde een minuut of twintig voordat we echt een verschil konden maken. Maar in die twintig minuten hadden we al mooie doelpunten gezien van onder anderen twee maal Dorien, Marleen en opnieuw Marjolien (twee keer). Elke en Astrid waren beiden een keer succesvol vanuit de tweede lijn. Vanaf 8-6 begon de roodgele zon echt door te breken. Imre stopte de eerste strafworp die Fortissimo mocht nemen. Daarna gooiden we vier keer op rij raak voordat Imre nogmaals een penalty onschadelijk maakte. Nog mooier: ook de rebound was voor haar. Marjolien beloonde haar inspanningen door er vervolgens vanaf de cirkel eentje voor ons in te gooien. Zo stonden we op een comfortabele 13-6 voorsprong. Het laatste doelpunt voor rust was voor de rechterhoek van Fortissimo. De ruststand was dus 13-7.

De tweede helft begon wat gezapig. Het was wat rommeling en slapjes. Fortissimo kwam een paar puntjes terug tot 15-11. Een tijdstraf voor onze Evelien volgde en Fortissimo had een uitgelezen kans om nog dichterbij te komen. Maar het tegenstelde gebeurde. In de twee minuten ondertal scoorde Astrid vanuit de tweede lijn en rondde Dorien een mooi een-tweetje met Yvonne af. Daarna werd het ook voor het publiek weer leuk, want er kwamen eindelijk weer mooie doelpunten. Dorien kwam op schot en verstootte Marjolien van de topscorerpositie. Evelien liet zien een mooie passeeractie in huis te hebben. En Vera maakte na twee gemiste kansen haar derde doelpoging wél af. Tussendoor scoorde Fortissimo mondjesmaat via voornamelijk hun cirkelspeelster of linkeropbouwster. Vanaf de zeven meter kregen ze er echter geen bal in. Ook de derde strafworp was een prooi voor onze keepster Irene (die de laatste minuten ook nog even mocht shinen). De wedstrijd eindigde zoals hij begon: Marjolien scoorde het laatste doelpunt: 28-17. En zo was de cirkel mooi rond.

De volgende wedstrijd laat twee weken op zich wachten: 6 maart. Ook dan spelen we weer op zondagmiddag, maar helaas niet thuis. We gaan het dan in Zevenaar opnemen tegen OBW. Dit mag opnieuw geen al te moeilijke wedstrijd worden. OBW staat met drie punten op de voorlaatste plek. Hopelijk kunnen wij goede zaken doen en Groessen (dat het dat weekend opneemt tegen koploper Wijhe) van de vierde plek verstoten.

Jolien