Nieuws van de afdeling tennis

TennisHet duurt nog even, maar over een paar maanden gaat ook het tennisseizoen weer van start. Het openingstoernooi is op zondag 6 april. Daarnaast is er weer een clubcompetitie, zijn er tossavonden, nemen de dames deel aan de KNLTB-voorjaarscompetitie en wordt opnieuw de strijd aangegaan met de buurtdorpen tijdens het STIPP-toernooi. Binnen het bestuur vindt er een verschuiving plaats: Liset Grootentraast neemt na tien jaar afscheid; Ingrid Bontius neemt haar plek over.

Kijk verder voor het uitgebreide nieuws van de afdeling tennis.

Afscheid en welkom
Vanaf aankomend seizoen neemt Liset Grootentraast na tien jaar afscheid van de technische commissie. Liset stopt tevens als actief bestuurslid. Ingrid Bontius neemt haar plaats binnen de technische commissie over. Liset danken we hartelijk voor haar inzet de afgelopen jaren en we hopen haar als actieve tennisster nog lang te mogen begroeten op de Muggertbanen. Ingrid wensen we veel succes in haar rol binnen de technische commissie.

Clubcompetitie in 2014
Het afgelopen jaar zijn we gestart met een vernieuwde opzet van onze toernooien. Dit is door de deelnemers en toeschouwers zodanig enthousiast ontvangen dat we er dit jaar een vervolg aan geven. We hopen dan ook dit jaar weer op een grote opgave, nu ook van de leden die wat terughoudend zijn. Dus doe eens gek en geef je gewoon op! Het zou mooi zijn als op deze wijze de clubcompetitie een terugkomend vervolg kan hebben in de komende jaren. Maar daar hebben we jullie wel voor nodig!

Dus houd allen rekening met je (vakantie)planning en noteer de weken in je agenda!

De planning van de verschillende toernooien in 2014 is als volgt:

• mixdubbel: maandag 19 mei t/m vrijdag 23 mei
  • dames- en herenenkel: maandag 16 juni t/m vrijdag 20 juni
  • dames- en herendubbel: maandag 25 augustus t/m vrijdag 31 augustus

Openingstoernooi
We hopen eerst nog eenieder op zondag 6 april te begroeten tijdens het openingstoernooi, aanvang 10 uur. Opgave vooraf is niet nodig, er zal getost worden.

Eerste tossavond
Vanaf dinsdag 8 april aanstaande kan er weer getost worden op de dinsdagavonden.

KNLTB-voorjaarscompetitie
Dit jaar is er weer een damesteam opgegeven dat meedoet aan de voorjaarscompetitie. Indien er nog belangstellenden zijn die met dit team mee willen strijden, dan kunnen zij zich aanmelden via de mail bij Ingrid Bontius: ingridbontius@gmail.com.

Ons damesteam treedt vanaf zaterdag 5 april aanstaande weer aan in de KNLTB-voorjaarscompetitie. Houd de speeldata in de gaten en kom eens een kijkje nemen op de Muggertbanen.

STIPP-toernooi
Ook dit jaar doen we weer mee aan het STIPP-toernooi, het tennistoernooi van de gemeente Olst-Wijhe. Het toernooi begint op maandag 22 september en eindigt op zondag 28 september.

Afsluitingstoernooi
Het afsluitingstoernooi is op vrijdagavond 3 oktober.

Kijk hier voor de jaarkalender 2014 van de afdeling tennis.