Overwinning voor de dames van Wesepe

SC Wesepe DA1 speelde 7 november om 9.30 uit tegen Mariënheem DA 2. Voor één van de dames (nr. 13) was de wedstrijd erg vroeg. Dit volgde tot het vergeten van schoenen, ophalen van verkeerde schoenen en het vergeten van het aantrekken van het broekje, etc. Zo bleek maar weer: goede voorbereiding is heel belangrijk!

Voor deze wedstrijd moesten wij ook goed voorbereid zijn. Omdat ons team vele speelsters miste, hadden wij speelster Indi gevraagd om mee te doen. Mariënheem, die tweede stond, leek ons een zware tegenstander en we wisten dat we hard moesten werken.

Vanaf het begin van de wedstrijd werd er heel fanatiek gespeeld wat al snel leidde tot de eerste goal voor Wesepe, gemaakt door Marjolien in de achtste minuut. Sindsdien was de toon gezet en bleek dat Wesepe sterker was dan Mariënheem. Het team was gedurende de eerste helft vooral in de aanval, wat er toe leidde dat keepster Claudia weinig te doen had en koude voeten kreeg. De ballen die zij kreeg heeft ze er echter mooi uitgehouden. De dames kregen veel kansen die niet allemaal benut werden, maar Indi wist hem er toch nog twee keer in te schieten in de dertigste en 42e minuut.

Met een tussenstand van 3-0 gingen wij de kleedkamer in voor een kop thee. Na de rust werd het spel anders. Mariënheem speelde fanatieker. De twee teams waren de tweede helft meer aan elkaar gewaagd, maar Wesepe bleek toch weer sterker en uiteindelijk maakte Indi een paar minuten voor het einde van de wedstrijd de 4-0.

Een mooie overwinning, op naar de volgende wedstrijd!