Overtuigende overwinning op Wijhe

Onze eerste uitwedstrijd was gelijk een derby: Wijhe’92 was onze tegenstander. In de mooie, nieuwe sporthal in Wijhe speelden we op de eerste verdieping een prima pot handbal. Na een ruststand van 11-14 wonnen we de wedstrijd uiteindelijk overtuigend met 20-28.

In de eerste minuten bestookten de opbouwsters van Wijhe ons met harde afstandsschoten. We bleven overeind, deels door de doelpaal en -lat, maar ook vanwege de trainingen van afgelopen week. We hebben extra aandacht geschonken aan het blokken en dit zagen we in de wedstrijd terug. Aanvallend liep het ook lekker bij ons. Als ondergetekende al een individuele break-out loopt (en afrondt), wat kan er dan nog misgaan… We scoorden op allerlei manieren: tweedelijn, vanuit de hoek en ook de cirkel werd goed gevonden.

De tweede helft liepen we binnen een minuut uit van 11-14 naar 11-16. Door een sterke passeeractie van de rechterhoekspeelster deed Wijhe wat terug: 12-16, maar daarna namen en hielden wij het heft in handen. We bouwden de voorsprong uit naar maximaal acht punten en hielden dit tot het eind toe vast. Waar we vorige week nog veel fouten maakten in de verdediging, waren we nu defensief juist sterk. Ook aanvallend bleven we scherp, al hadden we soms ook wat geluk met het afronden (zoals het ‘strakke’ afstandsschot van Marleen). Wijhe had minder geluk en bovendien stond Anja prima te keepen. Zo rammelde ze in de laatste minuten nog een strafworp uit het doel.

We hebben dit keer een veel betere wedstrijd laten zien dan vorige week, en de eerste punten zijn gelukkig binnen. Volgende week spelen we tegen een nieuwe tegenstander, die vorig jaar gepromoveerd is uit de tweede klasse: Regioteam CAD2M, of in gewoon Nederlands: het eerste damesteam van De Gazellen uit Doetinchem, 13.10 uur in Olst.

Jolien