Uitvoering jazz en gymnastiek lust voor het oog

de Stentor – 11 juli 2011

WESEPE – De tweejaarlijkse uitvoering van de leden van de sportclub Wesepe afdeling gymnastiek en jazz was zaterdagmorgen in gymzaal ‘Nieuwe Coers’ een lust om naar te kijken. Bestuur en de begeleiding van de verschillende jeugdgroepen hadden er een waar spektakel van gemaakt.

De gymzaal was sfeervol versierd en de vele aanwezige ouders en andere belangstellenden genoten van het ruim twee uur durende optreden van de jonge sporters. Dat bij de dansjes van de jongste jeugd bij tijd en wijle niet alle synchroon verliep, mocht de pret niet drukken. De kijkers waren zichtbaar trots op de prestaties getuige de vele foto’s die gemaakt werden en de snorrende videocamera’s.

De jongste jeugd liet voornamelijk zien dat springen, klauteren en klimmen een lust voor het oog kan zijn. De handbal- en gymjeugd legde in hun activiteiten de basis voor een goed handbalspel op latere leeftijd. De jazzgroepen hadden veel werk gemakt van de meest spectaculaire en uiterst bewegelijke dansen waaraan hard was gewerkt in de voorbereiding.

Marja Achtereekte verzorgde de presentatie. Voor elk optreden gaf ze uitleg wat het publiek zoal kon verwachten.

Na afloop werd de jeugd bedankt met een daverend applaus.