Verslag Wesepe 2-ABS 2 gespeeld 17-10

Hier het wat late verslag van Wesepe 2. Sommige wedstrijden hebben wat tijd nodig om het onder woorden te brengen.
 Dit was zo’n wedstrijd. Het was voor ons een hele belangrijke wedstrijd. We speelden namelijk tegen een mededegradatiekandidaat en dus was het van belang er vol voor te gaan. Door een blessure bij het 1ste was vandaag Martijn niet van de partij. Ook Niels was niet bij ons, hij was de 12de man bij 1. Hiervoor kwam Nick terug. Verder nog steeds een paar geblesseerden en zieken. Uiteindelijk 13 mensen beschikbaar waarvan zeer weinig verdedigers. Als 1 van die verdedigers dan ook nog te laat komt en daardoor niet in de basis staat moet je wel erg improviseren. Zo kwam Jorik te spelen als rechtsback, een voor hem vreemde positie maar vooral verdedigend deed hij het hier verdienstelijk. Erik de B. kwam vandaag helemaal uit Wijhe om voor ons te vlaggen. Alleen daarvoor al zouden de spelers zich verplicht moeten voelen om maximaal te presteren.

De voorbereiding van een wedstrijd begint natuurlijk al op zaterdagavond. Je zult er toch rekening mee moeten houden dat je de volgende morgen weer moet presteren in een selectieelftal dat op  niveau speelt, en  dat je op tijd en fit uit je bed komt. Soms is dit kennelijk moeilijk als er ander vertier op het pad  komt zeker in zo’n jong elftal als de onze. We begonnen dan ook matig aan de wedstrijd al waren we in het begin niet minder dan ABS. Na ongeveer een kwartier kwamen we achter doordat ABS net iets feller was dan wij. Dit was een tegenslag waar we ons gelukkig snel overheen konden zetten en we kregen ook kansen. Na een half uur kregen we een vrije trap op zo’n 25 meter van het ABS doel. Trainer Charl dirigeerde Chris achter de bal die vervolgens met links hard en zuiver uithaalde. Via de onderkant stuiterde de bal naar de grond waarna Jefferson hem in het doel kopte. Later bleek de bal de doellijn al gepasseerd te zijn, dus waar Jefferson vorige week wel een doelpunt op zijn naam kreeg,werd deze nu op het conto van Chris bijgeschreven. Hierna hielden we druk en mede door een aantal goede corners en voorzetten waren we gevaarlijk. Bij één van die voorzetten blesseerde de keeper van ABS zich aan een vinger en moest zich laten vervangen door een veldspeler. Dit was vlak voor rust en ABS speelde even met 10 man. In plaats van door te drukken kregen we zelf een doelpunt tegen. Dit mocht natuurlijk nooit gebeuren op zo’n moment. Zo gingen we dus met een 2-1 achterstand rusten.

Op zich nog niets aan de hand, we hadden nog een helft en zouden vol moeten gaan voor eerst de gelijkmaker en later tot meer. We konden hun keeper echter niet onder druk zetten en kregen na 10 minuten zelf wel een goal tegen. Dan wordt het moeilijk en ga je zelf alle risico’s nemen. Achterin werd 1 op 1 gespeeld om voorin meer te kunnen forceren. De veldspeler die keepte bij ABS hebben we niet uitgetest. Slechts 1 keer kwamen we voor hem maar de bal van  de van een blessure terugkerende invaller Robin ging net voorlangs. In de laatste 10 minuten counterde ABS zichzelf naar de 1-6 eindstand. Geflatteerd maar we hebben terecht verloren. Als we klassenbehoud willen bewerkstelligen zullen we allemaal thuis moeten geven. Dat lukt niet als meer dan de helft ver onder hun niveau presteert. Voorlopig allemaal 2 x per week goed trainen en zorgen dat we er op zondag staan. A.s. weekend voor ons geen competitievoetbal, wel spelen we om 10 uur de bekerwedstrijd tegen Schalkhaar 2 op de Muggert. Deze ploeg speelt bovenin de 2de klasse. Misschien kunnen we dan stunten???